Skip Navigation LinksHome » Activiteit

Goede fee en slechte tovenaar

LeerlijnenTikspelen
Leeftijd 6 jaar of ouder
Deelnemers vanaf deelnemers

Media

Klaarzetten

  • Minimaal 5 kinderen.
  • 1 goede fee, 1 slechte tovenaar en de overigen zijn lopers.
  • 1 lintje voor de slechte tovenaar.
  • Teken met stoepkrijt een tikveld van 8 bij 10 grote stappen.

Zaalindeling


Opdracht

Zorg ervoor dat de slechte tovenaar niet weet wie de goede fee is!!

Slechte tovenaar:

  • probeer alle lopers in het veld te tikken.

Lopers:

  • zorg ervoor dat je niet getikt wordt.

Goede fee:

  • probeer de kinderen die als standbeeld staan, te bevrijden.

Regels

Slechte tovenaar:

  • probeer erachter te komen wie de goede fee is;
  • je mag niet wachten bij iemand die je hebt getikt.

Lopers:

  • als je getikt bent, word je een standbeeld en blijf je staan;
  • als de goede fee je aanraakt, mag je weer meedoen.

Goede fee:

  • staat een kind als standbeeld, dan kan je hem/haar bevrijden door hem/haar aan te raken;
  • zorg ervoor dat de slechte tovenaar jou niet ziet bevrijden.

Einde spel:

  • het spel stopt als iedereen als standbeeld staat.

Tips

Aanwijzen van een nieuwe, slechte tovenaar en goede fee:

  • de slechte tovenaar wijst een nieuwe slechte tovenaar aan en de goede fee een nieuwe goede fee;
  • als de slechte tovenaar weet wie de goede fee is, roept hij de naam van dit kind: is deze goed, dan heeft de slechte tovenaar gewonnen.